Opererad!!

Imorse var det dax för oss att åka till Sofiahemmet för Victor´s operation.
Victor ska operera bort halsmandlarna.När vi träffade doktorn innan så sa han att det skulle gå snabbt och det är en enkel operation.
Jocke följde med Victor in till Nakosläkaren och Victor hoppade upp på sängen och tyckte att det var spännande.
Nakos läkaren tog fram inandningsmasken och innan han förklarade vad det var så säger Victor :- En sån har pappa hemma och den sommnar man av.
Nakosläkaren skrattade och satte masken över victor´s ansikte och några sekunder senare somnade Victor.

Efter ca 30 minuter var operationen över och läkaren kommer ut och meddelar att de fått tagit bort mer än normalt och även fått skrapa polyperna i näsan.

Efter en stund fick en av oss komma in på uppvaket och hålla victor sällskap.Självklart gick hans mamma in först och det tog ca 10 minuter sen var det nära att hon svimma...Hela rummet snurrade och jag svettades som en gris.
Jocke bytte plats med mig och jag satt i väntrummet och försökt få grepp om situationen.
Efter en stund kommer jocke ut och meddelar att Victor vill att jag ska komma in.

Jag bet ihop och satt där en stund.Sen kom narkosläkaren och meddelade hur vi skulle medicinera honom hemma och sen blev det svart.

Varför blev jag så här jag har inte sjukhusskräck eller läkarskräck.....Varför blev jag svimmfärdig'????

Efter ca 2 timmar på uppvaket var det dax att åka hem.Victor som som en stock när vi kom hem.
Och när han vaknade åt han glass i stora lass.....

Vi har en tapper kille som inte klagar i onödan!!!

Nu ligger Victor och Linus skavfötters och myser framför TV:n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0